本熊的財務報告(19年結)

本熊公司財務年報出爐(as of 31st Dec,19)

收入(計及支薪、租金、股息)下降了13%
支薪佔以上的130點子(其實薪金收入去到七月only,跟住便開始食自己了)
租金佔負12點子(今年到樓0有得加租,但上個租約租客選兩年死,今年變番1+1,看來大家對後市都有啲保留)
股息佔負18點子(坐貨多左分母大左)


支出 (計及p loan 按揭還款、家用及個人消費、租金)上升了50%
 P loan 佔以上的65點子(五月大跌市時收到跑步銀行電話聊借錢,其實本熊等佢打嚟等左好耐,因為自己打去同佢打嚟係完全兩個世界,個terms 會差天共地,主要係襯仍有糧單借埋最後一次大錢,it should be last shot in the near future)
按揭佔41點子(多咗新樓1個mortgage 了)
家用及個人消費佔14點子(分咗家double 咗開銷了)
租金佔負20點子(由三人變番兩人租平咗)

收入與支出比1.38倍(18年是0.8倍)(回復做月光族不特只,係要自己下海跑埋一份了)

另旅行果啲視為非經常性開支,會直接於流動資產減值結算(19年去左六次旅行,其中包括年初三星期嘅澳洲探親之旅,見見移咗民的舅父表弟,這些機會真係去一次少一次;而八月去咗日本行富士山,算係完成其中一個個人心願;另進行換樓工程洗錢好似放血咁,比左舊stamp duty 政府、普通裝修置傢私、連搬咗兩次屋,計計埋埋不得了)

回顧番舊年展望,收入與支出一降一升,本熊大獲了。其實主要係進行緊資產配置2.0成功換樓,過渡期情況而已。但無咗主動收入而其他較stable 的被動收入如reits、債券未能補上,故現在的確處於階段性哀弱中,要好似現今的債券派息基金咁跑數,然後每月派ROC 維持生計。

20年收入與支出應該唔會有重大的改變,因為資產配置3.0 (加埋移民1.0) 要等21年過咗SSD 放咗一層收租樓 (鎖定目標係樓3) 用舊錢建立一個穩定收入系統才可能回復番收支平衡,這大概便是本熊財務道路的end stage 了。


資産
流動資產(計及現金、股票、期權)下降了18%,結構大幅改變了
現金佔以上的275點子(現金去咗新樓1首期,五成of total value)
股票及期權佔負175點子(期內IB Portfolio Report TWR 計上升47%,best return date (yes 係date) 7.48% - 19th Jun;worst return date -8.65% - 5th Aug,果然不負本熊進取嘅性格,但這波動性當然是不值得炫耀的,這正是需要檢討嘅地方。

IB 倉賬面值上升了76%,槓桿比率一直維持1.6x 水平,算是一直full house,但也有多少轉身空間的狀態,本熊仍然保持等待牛三放煙花的期望中。

期權方面全年累積73%回報 (分母是期權倉本金) 佔上面條大數三份一左右,期內月回報6.12%,錄得十勝二負的月戰績,算是超額完成了)


流動負債(計及咭數、P/T loan、student loan)上升了85%
咭數佔0點子 (都係幾個掣之間的事件)
P/T loan 佔47點子(如上述五月開始的跑步銀行新p loan,又黎個三年期欠債)
student loan 佔0點子(可以忽略不計)
IB 借款 佔53點子(學左what’s app 谷友,除了借美元買港元及人仔外,加上借EUR & JPY 買美元,貪其相對低息,其二係樣樣借啲認為可以平衡匯率風險。唯一齋long 嘅當然係人仔啦,本熊中字派立場不變)

淨流動資產 (以上相減)下降了43%(始終買樓個銀碼太太大,overwhelm 左大部份變動)
流動資產槓桿比 1.77倍(18年是1.24倍)(今年加左槓杆,首先係舊年出奇地低嘅,但以絕對值而言今年也確係加大左注碼嘅)


固定資產 (計及MPF&保險、物業)上升了34%
MPF&保險佔以上的2點子(單計MPF 多左21%,算是跟隨大市表現,本熊今年贏咗)
物業佔98點子(多咗新樓1便多咗34%,但其實係已經discounted嘅:全部銀行HSB網上估價:樓0跌5%、樓2升1%、樓3跌5%;重中之重黎了,六月入貨嘅新樓1估價跌咗10%,本熊本身係唔同意啲個估價嘅,因為期內同屋苑成交從未做過啲口價,但鑑於尊重機制便照record 啦。本熊手貨輸咗比CCL,唯一合理解䆁係全部位於油尖旺這個政治事件重災區,所以都無話可說了)若單計手持物業賬面多左34%,但其實估價年度計輸咗5%


固定負債(只有按揭一項)上升了56%(多咗新樓1)

淨固定資產(以上相減)上升了23%
固定負債比 40% (18年是34%)(成功咗啦,推到盡了大概)


淨資產 (流動加固定)上升了1%(有趣的事情再次發生了,負5%嘅物業overwhelm 咗証券類嘅成果,反過來說本熊成功力保資產免於負增長,始終物業佔絶對大頭,靠兩成的証券類保得住條大數都算係咁了。另始終無咗主動收入,能夠cover 生計/ 經常性非經常性開支,要比個讚自己)

浄資産增幅 (自12年按年率)14.4%(再次回落)
資產分佈 (現金:股票:期權:MPF:物業)0%:15%:5%:3%:77% (相比舊年又打回原形,資產配置仍在途中)

回顧19年,資產配置2.0算是完滿達成了,唯一斟酌位係個timing同pricing 如果可以再好少少便perfect 了。但始終謀事在人、成事在天,本熊也是十分知足的,就是証券類19年成績也是可一未必可再的説。

展望20年,資產配置2.0完成,資產配置3.0便提上了議程,目標就係:
1. 把握到牛三放煙花成功撤退
2. 找機會建立穩定回報長倉
3. 賣出樓3 會喺下下個任務

另股票類資產係歷來持倉最高水平,最多容許自己操作2倍槓扞(目前1.63倍)如上一兩篇期權文章透露,本熊已經開始變陣打這個end game去。



留言

熱門文章