本熊的財務報告(20年結)

話說本熊個blog 唔知乜事,文章更新了但不能trigger blog 友的reading list,無法知道本熊的新文,令一向不高的流量維持冰封水平;也打擊了寫文衝勁,須知以文會友係一大樂事,希望遲啲可以回復正常啦,若看倌知道問題如何修正,麻煩通知本熊。


本熊公司財務年報出爐(as of 31st Dec,20)

收入(計及支薪、租金、股息)下降了40%
支薪佔以上的57點子(沒有了主動收入十個月,最後兩個月因緣際會番番工,有了兩個月薪金,但應該都唔會做得長)
租金佔12點子(今年全部租約都要更新,除樓3外全部都要減租找新客,市道如此只可以接受)
股息佔31點子(三月股災後大幅去槓桿去庫存,倉值細咗股息也大幅減少)

支出 (計及p loan 按揭還款、家用及個人消費、租金)下降了13%
按揭佔72點子(一黎減息、二黎參加了銀行的還息不還本計劃,令絕對供款減少)
家用及個人消費佔2點子(有條陳年的保險供滿了)
租金佔26點子(成功叫到業主死約後減租,但幾個月後還是搬走了,搬去遠啲新區新樓盤,供求關係面積一樣都租平咗)

收入與支出比2.0倍(19年是1.38倍)(自己下海跑數的成份大咗,壓力確實大了不少,令本熊中招病倒了)

另旅行果啲視為非經常性開支,會直接於流動資產減值結算(20年無咗旅行支出,真係一次都無飛過。但今年樓宇維修卻洗了非常之多錢,所有出租樓都中咗漏水這一大問題,有啲整一次就得,但樓0整咗幾個月還沒有完全解決,差點要舆租客死約都和平分手,以清空間屋去大修。還好相熟的裝修師傅沒有放棄本熊,最後都跟到埋尾,希望不用再收到漏水通知啦)

回顧番舊年展望,階段性哀弱持續中,要好似現今的債券派息基金咁跑數,然後每月派ROC 維持生計。年中經歷了股災、跟著又見證了升災 (注意係見證而不是參與) 本熊仍然係玩緊自己的策略,做short put 玩TSLA 贏得十元八塊,人家肯坐貨賺十倍百倍計;玩NIO 又係每round 一個幾亳;跟著死守一堆舊經濟內銀、地產、資源,年尾叫做net worth 平手,即賺了洗費又老了一歲。


資産
流動資產(計及現金、股票、期權)下降了46%,結構又大幅改變了
現金佔以上的0點子(本熊現金舆saving a/c 十多年來長期得五位數,真的連交卡數也不夠)
股票及期權佔100點子(期內IB Portfolio Report TWR 計上升24%,就係靠上述option 揼石仔揼番黎。但因為要提錢生活、加上大幅度去槓桿,IB 倉值也是減少了46%,槓桿比率由前年一直維持的1.6x,走貨走到0.5x 左右的浄現金水平。當然做sp 也是要按金,若持倉全被行使計可能會升到2至3倍 lv,但也是比以往減低了不少。

本熊前年等待牛三放煙花的期望落空了,但若坐著舊年啲貨唔放可能重衰多兩錢重,而本熊又不會跟紅頂白去玩當炒股,成繢不太可能短期內番番,無贏開有錢的底氣繼續加注過關,在現今股市牛熊並存的大局中可以說是相當失敗了。

可是在資產股大幅被拋售的當下,本熊也是成功保存到實力,若前年的目標係建立穩定收入系統,現在的時機比一年前一定更為有利,所以本熊已經開始不再只做短缐期權,會著手做長缐的ITM put或直接入正股建倉去。

流動負債(計及咭數、P/T loan、student loan)下降了85%
咭數佔0點子 (都係幾個掣之間的事件)
P/T loan 佔9點子(前年五月開始的跑步銀行新p loan,還下還下過咗一半以上了)
student loan 佔0點子(可以忽略不計)
IB 借款 佔91點子(就係減槓桿的一體兩面)

淨流動資產 (以上相減)下降了15%(始終要提錢生活)
流動資產槓桿比 1.13倍(19年是1.77倍)(今年主題係去槓桿,來年應該會認真建倉去)


固定資產 (計及MPF&保險、物業)上升了1%
MPF&保險佔以上的37點子(單計MPF 一份買大中華的多左21%,另外一份買港股的負了3%,算是跟隨大市表現,本熊今年又贏咗)
物業佔63點子(全部銀行HSB網上估價:樓0跌3.9%、樓2升1.5%、樓3升2.4%、新樓1升2.7%,整體物業類估價年度計上升咗1%

固定負債(只有按揭一項)下降了2%(就是一年的供款)

淨固定資產(以上相減)上升了3%
固定負債比 37.5% (19年是38.5%)(再減下本熊又會身痕想買野了)


淨資產 (流動加固定)下降了0.47%(多年黎首次淨資產下降,始終無咗主動收入,能夠cover 生計/ 經常性非經常性開支,實在太不容易。若照數字看本熊可以叫做財務自由,即沒有主動收入下也可以生存,但心態上離’自由’二字可謂差得太遠呢,看來本熊修為還是太差了)

浄資産增幅 (自12年按年率)12.3%(再再次回落)
資產分佈 (現金:股票&期權:MPF:物業)0%:12%:3%:85% (相比舊年又打回原形,資產配置仍在途中)


回顧往年,19年資產配置2.0完成,20年資產配置3.0開始提上了議程,目標就係:
1. 把握到牛三放煙花成功撤退:不成功
2. 找機會建立穩定回報長倉:機率上升
3. 賣出樓3 會喺下下個任務:躊躇中

展望21年,佔絕對大頭嘅港樓本熊看法係:經過18年中美貿易戰、19年社會事件、20年全球肺炎、加上國安法移民潮,若港樓去到21年第一季過後都唔再跌,便應該已經成功練成橫練不死身。跟著隨著美元熱環流、人民幣升值、資金流入而出現報復性反攻。仍再來的基本面因素,本熊同門三兄已經多次講到透徹,本熊就不再重複了,結論係樓價穿頂也只是時間嘅問題,

之所以本熊開始猶豫賣唔賣樓好呢?最好科案應該係唔洗賣樓而又借到錢,看來又要研究研究按揭遊戲了。

至於股市呢?美元熱環流係大勢,風來的時候連豬也可以飛天,但風和水的特性都係來得快去得快,故股市大漲大跌也是可以預期之中。唯一應對之法係唔好貪勝不知輸,人家贏錢係人家的本事,本熊若水三千只要一滴足矣,目標係推進建立穏定收益長倉去。

留言

熱門文章